Influencer marketing

Daar waren ze dan ineens, uit het niets. Zo ongeveer gelijktijdig met de opkomst van Instagram was daar een eeuwenoud fenomeen in een nieuw jasje én met een nieuwe naam. Zowel op mondiaal gebied (Michael Jordan die Air Jordan’s aan de man bracht) als op microniveau (de populaire jongens en meisjes als eerste charteren om naar jouw feestje te komen) is het succes reeds bewezen.

 

Met de komst van nieuwe (digitale) kanalen is het bereik – en dus de invloed echter explosief gegroeid. ‘Grote’ influencers vragen inmiddels ook grote bedragen, waardoor de kennis van een specialist inmiddels van cruciaal belang is.

 

De oprichters van Zeth hebben al flink wat bagage in de influencerwereld, bij o.a. BALR., Divimove en Greenhouse Group met campagnes voor Audi, Snickers, Peugeot en Kruidvat. Zo weten wij altijd de juiste influencer te vinden, te screenen, afspraken mee te maken en de resultaten ervan door te meten. Of dat nou met Bram Krikke of een micro-influencer met following binnen een niche is: Zeth gaat je door het hele traject helpen. Van selectie tot rapportage.

LG x Stefan de Vries

Tijdens Black Friday wilde LG haar draadloze oordopjes, de LG Tone Free 6, onder de aandacht brengen bij jongeren in Nederland. Influencer marketing is de manier bij uitstek om jongeren te bereiken dus vandaar dat we de samenwerking met YouTuber Stefan de Vries opgezocht hebben. In een serie van meerdere Instagram Stories bracht hij de Tone Free 6 op zijn unieke manier naar voren. En niet zonder resultaat!

  • Bereik (unieke personen): 68.000
  • Totaal aantal impressies: 325.000